czwartek, 3 stycznia 2013
Syrena Sport jest prototypem polskiego samochodu sportowego, zbudowany pod koniec lat 50'
Syrena Sport jest prototypem polskiego samochodu sportowego, zbudowany pod koniec lat 50' w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie. Z powodów problemów z paradując oraz w związku z sytuacja polityczna niestety nasza Syrenka pozostała tylko prototypem.
Syrena Sport miała tylko stalową konstrukcje płyty podłogowej a reszta była wykonana z tworzyw sztucznych jak przystało na samochód sportowy.Serce samochodu to specjalnie tworzony silnik czterosuwowy, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem silnik typu bokser z aluminiowym korpusem. Środek silnika był jednak zapożyczony z motocykla SFM Junak S-03 czyli żeliwne cylindry, tłoki i zmodyfikowane aluminiowe głowice. Prototypowy silnik otrzymał osprzęt (gaźniki, zapłon, pompa paliwa) z francuskiego samochodu Panhard Dyna Z i przy pojemności 698 cm² rozwijał ok. 35 KM przy 5000 obrotów. Silnik umieszczony był z przodu. Osie napędzała czterostopniowa skrzynia identyczna jak w modelu Syrena 100, nasza sportowa Syrenka posiadała jeszcze przednie zawieszenie również pochodzące z Syreny 100. Specyficzne dla Syreny Sport było także niezależne zawieszenie tylnych kół, oparte na wahaczach wleczonych, drążkach skrętnych i niemal poziomo umieszczonych hydraulicznych amortyzatorach, oraz hydrauliczny napęd sprzęgła i mechanizm zmiany biegów w podłodze
.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Takie autko mieć w garażu.:)
OdpowiedzUsuń